måndag 27 februari 2012

En alldeles vanlig måndag.......

Idag är en alldeles vanlig måndag och eftersom det är februari månad är vädret också rätt vanligt, ena dagen sol andra dagen snö/snöblandat regn. Läser jag nättidningarna är det sig likt där också olyckor, bedrägerier, hur bantar man flest kilo på kortast möjliga tid.
 Det som kanske inte är så vanligt är artikeln i GP om treåringen som hittat ett "spöke" som sov i hans säng.....Det visade sig vara en berusad yngling som tagit sig in i lägenheten (hur framgår inte) och sovit ruset av sig natten mellan lördag och söndag......dvs inget spöke/övernaturligt den gången heller.
Jag lånade denna självbiografi av Margit Sandemo på biblioteket. Både för att jag var lite nyfiken men kanske även för att den var placerad lätttillgängligt. För länge,länge sen läste jag några böcker av henne i serien om Isfolket men har inte läst något mer. Jag vet att hennes böcker har sålts i miljonupplagor men det hjälper inte mig......jag tröttnade på denna bok och läser inte ut den. Enligt mitt sätt att se blir det för mycket av "den osynliga världen"......

Denna vanlig måndag ringde precis, blev ett avbrott i skrivandet,  en envis försäljare av ljudböcker (trots att jag har NIX) och försökte övertyga mig om hennes fantastiskt förmånlig erbjudande.....Jag förstår till fullo att vissa har som jobb att sälja men det jag inte förstår är att de har såå svårt med svenska språket. Nej, tack jag är inte intresserad....Nej, jag vill inte ha ert erbjudande för jag är numera pensionär och hinner gå till biblioteket mm lyckades hon inte förstå förrän efter ca 3-4 NEJ.
Jag skämtar naturligtvis men det gäller att vara bestämd annars har man nog en hel del varor/erbjudanden som man tackat ja till.

Nu tappade jag tråden, så här en vanlig måndag.......och hur ska det bli när det ikväll är andra gången på min skrivkurs. Ser fram emot det! Har gjort min hemläxa som består av att "författa" en text utifrån givna förutsättningar....Det har jag oerhört svårt för och är heller inte riktigt nöjd. Men det ska bli spännande och lärorikt att få lite feedback ikväll.
Till vanligheterna, nästan alla dagar och även denna måndag, hör att Hans lagar maten. Jag tror vi jobbar rätt bra ihop, jag brukar duka och "röja upp i köket" när vi ätit klart. Idag blev det inget kort på maten men den var god. Pannbiff med sås, broccoli och potatismos (vi har aldrig mjölk i vårt mos) hemgjord svartvinbärsgelé och Ramlösa.
Sen blir det väl fika på eftermiddagen men inte samma goda kaffebröd som vi fick igår på ett kalas, för det går väl inte an på en vanlig måndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar