lördag 18 februari 2012

Sticker inte ut näsan idag.......

Usch, vilket väder vi har i Göteborg fn (ca 10.00)......Snöblandat regn vräker ner, blåser, +1 gr så den "gamla" snö smälter och det är mer än vått på gatan....

Då är jag glad över att jag redan igår köpte hem en bukett blommor till helgen. Jag stod länge och funderade innan jag valde nejlikor. Jag älskar ju rosor men det köpte jag ju förra veckan, tulpaner gillar jag inte så mycket och vita nejlikor.....nja det har jag Aldrig köpt! Kan bara konstatera att jag förändrat min smak och syn på blommor. Tyckte tidigare att nejlikor gav dystra minnen och tankar, men nu tycker jag att de passar bra i min antika vas.
Vi har just tänt i myskaminen, det blir nybryggt kaffe och hembakt bulle till. Jag gillar ju sport på tv och det brukar ju vara skidåkning kors/tvärs,högt/lågt......så det blir kanske en titt på det också.

Sen har jag lånat en ljudbok på biblioteket igen. Tyvärr var den förra repig i första CD men nu hoppas jag allt ska vara ok. Det är så dåligt ljus inomhus fn att fotoblixten slår på med automatik,beklagar.
Blir det inte tv så kommer ju denna att passa bra att lyssna på när jag ändå inte kommer att sticka ut näsan utan för dörren.......
Ja, så börjar min lördag fm

2 kommentarer:

  1. Min favoritfärg på blommor är vit! Älskar att omge mej med vita rosenbuskar både här hemma och på kolonin. Din bukett med nejlikor är jätte fin, pryder verkligen sin plats på bordet! Ett verkligt fint blomster arrangemang! Är vasen fästad i fatet? En period var jag medlem i en ljudbokklubb. En gång i månaden damp det ner en bok i brevlådan. Alla har jag inte lyssnat på ännu, men det kommer. En speciell känsla innfinner sej när man sitter och lyssnar. Tycker att det spelar stor roll vem som är uppläsare. Ja mycket skidor nu på tv.....tvn brukar stå på och jag slår ett öga då och då på vinterstudion när jag springerförbi tvn. Trevlig lördag önskar jag dej!

    SvaraRadera
  2. Tack för dina synpunkter. Vasen sitter inte fast men för att inte den ska gå sönder när jag diskar den har jag "tryckt åt lite extra".....Håller helt med dig när det gäller ljudböcker. Det är väldigt viktigt att uppläsaren är bra, behaglig röst och känsla och inlevelse för texten. /M

    SvaraRadera