söndag 15 januari 2012

Tips på bra TV, Hans Roslings statistik

Godmorgon! Ja, det känns så fast klockan nästan är 12. Det är många tidningar som ska läsas....tillsammans med massor av nybryggt egenodlat pepparmintte....innan det är dags att se vad söndagen kan komma att innehålla. Men jag ska passa på att tipsa om ett tv-program med Hans Rosling. Som framgår av texten håller han en föreläsning med budskapet "världen mår allt bättre"....Jag tror att jag har sett detta program tidigare men honom kan man lyssna till gång på gång.....han liknar ingen annan jag lyssnat på och ger Energi och en tankeställare......(.sen kan man ju se Zlatan spela fotboll runt 20.30 tiden tror jag det var )

3 kommentarer:

  1. Nja....jag har just sett detta tv-program och det var inte alls ett sånt program som jag föreställt mig. Jag tycker inte "påannonseringen" stämmer med innehållet. Jag har sett Hans R program tidigare och där har han varit centralfiguren som hållit ett föredrag. Har varit otroligt bra! Vissa inslag i dagens program visade Hans R i aktion på scenen med "sina diagram" men det uppfattade nog bara den som sett honom förr. Tyvärr lite av en besvikelse men håll utkik efter annat program med Hans R framöver. det ska jag göra

    SvaraRadera
  2. Själv har jag inte sett programet men jag tycker att han är otroligt intressant att lyssna på. Man får sig många tankeställare.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tittar in för att hälsa dig välkommen till mig. Kul att du vill vara med på min utlottning.

    Ang. TV så blir det lite med det emellanåt.
    Önskar dig en fin dag.

    SvaraRadera