torsdag 26 januari 2012

BWP träff.......

Igår var jag på året första träff med BWP.....vad är det? BWP är en förkortning av Business and Professional Women, en världsomspännande organisation http://www.bpw-goteborg.se/web/page.aspx?sid=3418
 Det är lättare att läsa och informera sig här än att jag ska försöka förklara vad "det hela handlar om".
Varje träff har ett tema/en föredragshållare och igår hade vi förmånen att få träffa en kvinna som berättade om "sin resa från Rwanda till Sverige/Göteborg". Det var en stark berättelse om en kvinna som pga krig måste lämna sitt land och etablera ett helt nytt liv här i Sverige.
När man får höra en sådan berättelse verkar de problem som uppstår ibland något mindre problematiska och jag undrar "varifrån kommer all den kraft" som behövs för att ha klarat av detta........

På träffarna har vi även förtäring med valfri dryck och allmänt trevligt tillsammans i några timmar.


1 kommentar:

  1. Hej!
    Så roligt att du blev nöjd! Hjärtaskarna ska jag själv prova att göra med decoupage, tror de blir jättefina. Den ovala har jag redan gjort.
    Tack för reklamen!

    Kram Åsa

    SvaraRadera