onsdag 11 januari 2012

Miljarder planeter........

Innan jag stängde av datorn för ikväll surfade jag runt lite på nättidningarna för att läsa det senaste. Hamnade då på ett inlägg där man skriver om "Miljarder planeter i Vintergatan"......http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.824677-miljarder-planeter-i-vintergatan
Det känns bara sååååå ofattbart stort! Miljarder? Samtidigt ger det mig en slags trygghet. Det går inte att greppa om, alltså lika bra att låta bli att fundera? Kanske bättre att satsa sin energi på "micronivån", dvs sina nära och kära, sina grannar, sina vänner mfl som man kan greppa. Undrar om inte det skulle sprida sig som goda ringar och till slut omfatta väldigt väldigt många i positiv bemärkelse.......oj, här blev det djupsinnigt!
Ska återgå till min bok, som jag läser igen, den som handlar om Livet med Saddam. Undrar hur hans liv hade varit om hans pappa inte övergett familjen, hans barndom och uppväxt inte varit så fattig osv......Ja, det får vi ju aldrig veta men boken är väldigt väldigt bra!
Denna bok menar jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar