torsdag 5 januari 2012

Ny favorit på TV...........

Av en slump hamnade jag för någon dag sedan på SVT1 och i ett program som handlade om Landet med stor L! Två gentlemen med, enligt min mening, en stor portion humor, ironi, kärlek till både sitt land och den italienska maten men inte minst med en stolthet över sig själva. Jag har många gånger funderat över vad det är som gör att den italienske mannen ( sett på gatan i Rom tex) trots flint, eller begynnande sådan, inte så liten mage, hög ålder mm utstrålar en pondus, en stolthet, en attityd som visar att jag är ingen ålderspensionär utan räkna med mig!! jag tycker mig ana denna attityd även i detta tv program som kommer på tv även ikväll.
Ev har det visats länge men undgått mig helt.....och isåfall gäller som vanligt-bättre sent än aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar