lördag 7 januari 2012

Stig-Helmer Story i VIP salongen...........

Det är inte ofta jag går på bio men när jag/vi gör det brukar det vara en populär film och sådana visas  i Göteborg i Filmstaden/Bergakungens VIP salong. Det är jättefestligt att se film där. Salongen rymmer bara 46 platser med sköna vilfåtöljer och mycket gott om plats.


En timme innan filmen börjar kan man sitta i loungen där det finns en bar men man kan även beställa upp mat dit. Jättetjusiga vita skinnmöbler samt en större soffa och några bord med barstolar, kristallkronor mm ger en känsla av lyxig stämning. Fri smågodis att mumsa på.


Taket


I biljettpriset ingår popcorn och valfri dryck. Jag äter aldrig popcorn annars men här smakar det utmärkt och jag åt upp alltihop!


Det var miljön och tilltugget.......men hur var nu filmen?? Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag skulle inte se om den och aldrig rekommendera filmen till någon som inte var med på 60-talet! Vi gick sist ut och fick tillfälle att prata lite med värdinnan (finns en biovärdinna där) och när vi tex sa att vi gillade Stig-H duffel och dixistuk.......sa hon Duffel vad är det för något?? Om man inte vet hur klädkoden för dixi var, ja då missar man ju hela grejen i det avsnittet. Så var man med på slutet 50 och 60-talet är filmen kul men också allvarlig.
Man blir ju inte mätt av popcorn så vi slog till med en pizza. Utnyttjade bonushäftet "ät 2 betala för 1" på Rest Terrazza inte långt från biografen.


Mätta och belåtna tog vi bussen hem till Kärra. En mycket trevlig Lördagseftermiddag!

1 kommentar:

  1. Vet inte varför en del av bilderna numera är borta, men så är det! //M

    SvaraRadera