onsdag 18 januari 2012

REA ocvh Vårnytt.............

 Rosa-brun-grå färg. Härliga vantar som är så praktiska och lätt kan omvandlas till tumvante om det är kallare ute. Och priset var nu ca 35 kr/st



Bara gråa nyanser och med en liten glittrande sten. Jättefina tycker jag!
Ja, det blev en tur till stan (vi bor ca 1 mil från centrum) igår. Efter att ha uträttat ett viktigt privat ärende fanns tid till en promenad runt affärsstråken. Det blir faktiskt ganska många steg på stegräknaren bara genom att promenera på gatorna i city och kolla in vad affärerna visar i fönstren. På mig har bokstäverna A,E,R (bokstavsordning) en rent magisk inverkan om det står REA........lite av ju mer du handlar ju mer tjänar du. Men här gäller det ju att se upp och verkligen bara fynda sånt som man behöver......Före jul tittade jag på dessa vantar, en modell som jag verkligen gillar, och nu med 70 % nedsättning av priset "slog" jag till.

Sen brukar jag handla hos NewHouse. En affär som har klassiska modeller i klassiska färger. Där blev det en vanlig bastopp/tröja i vintervitt 
Med 40 % rabatt ca 260 kr
 
Vidare nu till VÅRNYTT och jag kan inte låta bli att le lite för mig själv........Hos Åhlens fanns denna nyinkomna lampa som tillsammans med fot i "silverfärg" kostade ca 2500 kr. I vårt gästrum har vi en lampa som jag vid flera tillfällen funderat på att slänga eller på annat sätt göra mig av mig......

Kanske lampan får en annan uppskattning/status nu?



Sedan flera år tillbaka köpte jag en bok på rea. I den finns de mest underbara bilder på rosor ! Jag har klippt ur flera och gjort egna tavlor (även sålt några på Tradera) . När jag nu i en jättemysig affär för inredning hittade denna "nya" tavla med fin ram tänkte jag att detta är ett bra förslag till present kanske......Rosmotivet var exakt lika som de som finns i min bok och jag tittade noga på priset, 699 kr!!
Plötsligt tyckte jag att jag hade riktiga "fynd" hemma hos lilla mig och det var ju inte så dumt.
Slutsatsen av eftermiddagen blev att jag var supernöjd med mina fynd, fick en promenad och att det Vårnya jag såg kan vänta lite.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar