måndag 30 januari 2012

Praktiskt tips..........


Igår kväll drabbades vi av strömavbrott i ca 1 timme.....men det började lite annorlunda. Vi har en torktumlare som jag är mer än trött på. Eftersom den inte är trasig utan bara stannar titt som tätt för att den bla är så känslig för värme (otroligt) så hände det igår igen. Handdukarna våta och torktumlaren behövde en omstart. Precis när maken Hans startade den igen blev det KOLSVART i hela huset....inga lampor, tv-stannade mm vilket ju inte brukar hända. Jag återger inte den ramsa av ord som just då kom från mig men "Nu ska den bara slängas ut"....var slutsatsen. Hans som är lite mer rationell sa lugnt och stilla : nu tittar vi ut och ser hur det ser ut hos grannar, gatubelysning osv. Otroligt svart överallt denna mörka vinterkväll! Alltså strömavbrott som drabbat flera.....Eftersom jag har väldigt dåligt mörkerseende och känner mig handikappade när vi inte har någon lampa tänd är jag glad för att jag har många ljusstakar med tändstickor nära så det är inga problem att tända dem ganska snabbt. MEN jag måste tipsa om hur otroligt nöjd jag är med de ficklampor som vi alltid har till hands (laddas ej med batteri) en vid ytterdörren och en på övervåningen. Fungerar som en svag "nattlampa" när den sitter i väggkontakten men lyfter man dem ur fästet så lyser de omgående med full styrka och enligt Hans gör de det i flera timmar.
Ja, igår blev det alltså avbrott i Wallanderfilmen men i lampans sken gick det ju bra att fortsätta läsa den nya boken som verkar mycket lovande. Återkommer med synpunkter på den.

1 kommentar:

  1. Nämen DET var roligt att kunna tipsa en Göteborgare om att Kameliorna blommar!:) Då får du ta dig en tur!
    Kram Anna

    SvaraRadera