tisdag 31 januari 2012

Jättefint väder tycker jag.........

Oj,oj köldrekord i Göteborg enligt GP, I morse slogs vinterns köldrekord för Göteborg. Minus 7,3 grader klockan sex .
Idag är det sol,sol och mer sol! Torrt och fint väder och en kyla som man kan få bukt med om man klär sig rätt. Inga problem fn som jag ser det. Värre är det med det i mitt tycke hemska Göteborgsväder när det blåser, är fuktigt och rått mm ,då spelar det ingen roll att jag har tjockaste dunkappan på mig. Inget kan få mig att sluta frysa då.
Däremot verkar det ju vara jättekallt med -30 gr eller mer i flera Europeiska länder. Klart att det kan bli problem om man tex har dåliga bostäder, är sjuk mm http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.844344-kylan-kraver-dodsoffer
Jag kan åter konstatera att vår investering i den amerikanska kaminen som är byggd för Canadensisk vinterkyla är en trygg investering. Den har även en "kokplatta" så vi kan alltid laga mat där (tex vid kyla och strömavbrott).
Jag planerar en promenad eller tripp till stan med kameran i "högsta hugg" för jag får inspiration av detta väder känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar