måndag 2 januari 2012

Thorskogs Slott, avsnitt 4





NYÅRSAFTON  2011

Nu närmar vi oss med förväntan Nyårsaftonen. Vi har fått en meny där man kan läsa om vilken mat vi kommer att få samt en Vinmeny........Vid 18 tiden inleds festligheterna, efter en kort promenad i den festligt upplysta Engelska parken,  med ett glas champagne i Musiksalongen.
Vid fredagens middag blev vi placerade vi ett bord med ytterligare två andra par. Vi trivdes genast gott tillsammans vilket bidrog till att båda kvällarna blev väldigt trevliga eftersom vi satt tillsammans även på Nyårsaftonen.  En av herrarna var fotograf och tog detta jättefina kort på Hans och mig. Sällan brukar vi bli såå bra. Men i sådan miljö kan man inte annat än trivas och det avspeglar sig väl i bilden.

Efter ca ½ timmes mingel med god champagne och pianomusik var det så dags att inta våra platser i Orangeriet. Salen var så vacker, dukning och dekorationer så fantastiska så jag har inte ord för det. Så många glas och bestick behövs verkligen när Menyn ser ut så här:








Här sitt jag och myser! Jag är så glad att jag hade min kamera med mig och tog alla dessa kort. Nu kan jag återuppleva Nyårshelgen om och om igen..........



Tänka sig att jag som nästan aldrig dricker mer än ca 2 glas vin drack alla dessa härligt goda viner. Dessutom var det champagne, vitt och rött "blandat" och jag mådde utmärkt.

Oj, vad långt det blir. Det går inte att skriva mer så foton på maten kommer i nästa inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar