torsdag 8 november 2012

Hurra! Schampot finns nu i Gbg.....+ lite ögongodis

Idag är jag glad och det för en ganska enkel sak!!
Alltsedan jag fick gratisprover bla på shampo från Face när vi var på Selma spa i Värmland har jag varit inne i deras butik här i Gbg och frågat efter deras fantastiska schampo.
Nej, tyvärr det finns bara i Stockholm.....Men tjejen antecknade mitt telefonnummer och ringde upp mig och meddelade "nu äntligen finns det här".... Det kallar jag service.....





Sen har jag ju förälskat mig i "leggings" nu till vintern. Har redan ett par och idag köpte jag ett par till. Det är så praktiskt att bara behöva byta strumpor och inte tvätta hela stumpbyxor som jag alltid gjort.
Det blir TUMMEN UPP för båda inköpen.

Grått och trist väder och ingen kompis att fika med.....ja då blev det en liten runda på NK för att bara titta. Här kommer lite foto på fina saker ......

Vem älskar väl inte dessa mystofflor
Lexingtons fina, men dyra, badlakan
Trots att jag gillar röda kulor tycker jag dessa var helt underbara i färgerna
Nästan alla har väl ett Änglaspel??
Otroligt praktiska genomskinliga fodral mm hos Ordning & Reda

Det är ju förnämligt för oss pensionärer här i Gbg som kan åka kollektivtrafiken "gratis" (en del kommunalskatt går ju naturligtvis dit) mellan 9-15 och hela helgerna.
Så det blev en kort visit i stan........trafiken på motorvägen hade redan börjat "stocka till sig".....och det kändes lyxigt med egen fil också.

Oj, nästan hela inlägget utan bildkrångel......men naturligtvis kan det inte lyckas HELA vägen.




PS. Nytt bankkort kommer så jag fick ta ut kontanter på banken innan jag åkte. Stoppade kanske upp en del impulsköp kanske.....DS.

1 kommentar:

  1. Jättefina julkulor men jag gillar nog också dem röda bäst.Det verkar som att det är bara dina liggande bilder som strular. Kan vara nåt med att bildstorleken är för stor? Jag har alltid drömt om änglaspel men aldrig ägt någon. Får se om tomten kommer med en sån i år.. :)

    Må så gott!
    Ina

    SvaraRadera