onsdag 5 september 2012

Sophie, Mio möbler och boken Boel o Oscar

BOEL och OSCAR
Jag har läst ut boken och jag gillar den. Har läst lite om vad andra tycker om boken och det är väldigt olika kan jag säga.....GP är inte alls positiv i sin kritik Länk här. "Som läsare blir jag åksjuk och förvirrad".....men en annan skriver så här 
"Josefin Sundströms senaste Boel och Oscar är fullständigt oemotståndlig, en bitterljuv historia om människors öden - otroligt varmt och fint sammanflätade" .
Tycker det tyder på att boken kan tolkas väldigt olika och det leder ju till spännande tankar och utbyte när man diskuterar boken med andra. Trevlig läsning om ni väljer den!

Idag har farmor hälsat på Sophie och hon är ju en liten sötnos säger jag fast jag är part i målet.

I närheten ligger varuhuset Mio möbler och vi var där för att se live vad vi sett i katalogen. Gjort en preliminär skiss över hur jag tänkt mig
Serien ENTER fanns i en annons i senaste Lantliv. Alla möbler ska naturligtvis vara i vitt men det fanns inte framme i utställningen och allt vi tittat på i katalogen kunde inte rymmas i vår lilla hall. Tror att detta skulle kunna bli bra men vi ska åka till Ikea en sväng i morgon (bara några km från där jag bor) innan vi "slår till".......(leveranstid ca 3 v)
Som alltid kanske ni har dublettbilder men mot detta har jag inget motmedel ännu.
Det finns massor av fint pynt hos MIO och konstgjorda blommor blir mer och mer lik äkta....
Sen provsatt jag en soffa som faktiskt var jätteskön att sitta. Ovanligt men jag blundar-sover inte.
Nu blir det en titt på Efterlyst i TV3....och en räkmacka .

1 kommentar:

  1. Vad mycket trevligt din Hans och Du hittar på
    tag till vara på de tillfällena för hux flux är de borta.Ja vad man tycker om böcker är väldigt olika,och vu människor är ju också olika.
    Vad trevligt att Du träffat lilla prinsesan, det är så gott. Min minste fyller 17 år på Söndag,
    vi skall fira det hos min gubbe,så han får vara med. kram

    SvaraRadera