tisdag 11 september 2012

Lugn tisdag.....

En planerad aktivitet blev ändrad och plötsligt fick jag "tid över". Hushållsbestyr finns ju alltid,  tvätten tex springer ju inte ifrån en. Och vilken oumbärlig maskin den är-tvättmaskinen.

Eftersom det har regnat till och från här hela em så blev jag kvar inne. Boken från Läsecirkeln är utläst och det var bla den jag tänkt byta idag......så vad gör man? Jag har ju en stor och flera små bokhyllor så det är bara att välja en bok att läsa om.
Fotona är tagna 2011 ser jag.....och boken är det väldigt länge sen jag läste. Den är inte heller helt lättläst men jag kände att nu är det dags att läsa något "att bita i"......
Har lagt den åt sidan fn och tittade med ett öga på fotbollsmatchen som jag tyckte var en rätt trist och avslagen "historia". Men i allra sista stund lyckades ju de våra fixa till 2-0......
Tittade in som hastigast hos Hollywoodfruarna men det tycker jag har blivit sämre och sämre, det lilla jag såg....
Nu ska jag fixa till en macka, sluta blogga och ge mig i kast med Brott och straff igen.....blir nog en sen kväll.
**GOD NATT**

4 kommentarer:

  1. jag försöker igen.Jag tyckte oxå att matchen
    inte var ett dugg spännande.
    läs min blogg så ser Du att vi har samma smak
    ifråga om propgrammen i kväll.
    Tyvärr inget trött heller
    men skall fösöka att sova ett tag.
    natti,natti

    SvaraRadera
  2. Olika intressen har vi...satt och kollade på en dokumentär om 11:e september, glömde totalt bort att det var fotboll. Kanske inte direkt något nytt om World Trade Center heller, eller jo, lite mer om historien om USA:s brandkår och polisväsen.
    Annars så hade jag en fantastisk höstdag igår, till att börja med i alla fall. Förstår att regnvädret ni hade på dagen gästade oss sen på kvällen...men nu så, en vacker morgon igen, det är bara att hoppas att dagen fortsätter likadant!!
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. kände att jag måste svara på Din fråga om det var en bloggvän.Nej så är det inte,jag har varit hennes svärmor i 7 år,ja de var aldrig gifta men var sambor.
    Sen träffade hon en annan och det tog slut.Men vi tyckte så mycket om varandra och har varit vänner hela tiden.Hon följer min blogg nu,förr brevväxlade vi,före datan.Livet har så konstga vägar ibland.
    Maj har Du hört något om novell-tävlingen.Du hade väl skickat in ?

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vilken härlig samling böcker! Ett hem är inte hem om det inte finns böcker tycker jag :o) Bara synd att dom tar sån vansinnig plats! Jag gjorde ett försök att rensa bort lite för några år sedan. Bar iväg massor till Röda Korset och Bruket.

    Mitt i allt har jag saknat någon av dessa böcker och gått tillbaka och köpt hem dem igen för 5kr/st. Hur tokig kan man bli alltså! Hahahahaha!

    Vad härligt med egna odlingar. Jag odlar lite här hemma också. Men är inte särskilt duktig på det än så länge. Tomater har vi testat i sommar, på vår inglasade veranda. Men det har nog inte varit tillräckligt varmt. Tomater finns det, men de är långt ifrån mogna än. Alltid lär man sig väl nåt. Får ta nya friska tag med att odla nästa sommar.

    Jag har den boken som ett framtida läsprojekt. Hoppas jag kommer igång med den till slut :o)

    Allt gott!

    SvaraRadera