söndag 30 september 2012

I röjartagen.......

Tänk att en sådan liten lapp i brevlådan kan skapa lust att "ta tag i garderoben"......passar ju bra nu när sommarkläderna ska läggas undan och höst/vinter kläderna fram igen. Då menar jag nog mest tjocka tröjor....
Är väl inte helt övertygad om att detta är en seriös organisation .....men just nu kändes det väldigt bekvämt att de hämtar vid dörren.

Jag brukar sälja lite prylar på Tradera fast det var länge sedan nu men där blir ju frakten såå hutlöst dyr tycker jag så det fungerar dåligt för denna typ av varor.

Ja, det blev en säck till denna insamling och en låda mer bättre grejer (kavajer, märkeskläder mm) som någon av de större organisationerna ska få. Typ Stadsmissionen, Frälsningsarmen...
När jag ändå var på G så tyckte jag  att det var bäst att göra en äppelkaka innan äpplena blir förstörda. Alla är ju tyvärr inte så hållbara. En del äpplen var så fina att jag önskade att de kunde bevara sin färg mm och pryda ett fruktstilleben....
Sen är det tv och avslutning av golftävlingen Ryder Cup "för hela slanten".....fn är det 10-7 till USA och övriga matcher böljar fram och tillbaka......håller tummarna för Europa men tror tyvärr att USA vinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar