tisdag 15 januari 2013

Vivien.....fadderbarn via SOS-barnbyar


Det är lika fantastiskt varje gång när det ligger ett brev i brevlådan från SOS-barnbyn där mitt fadderbarn Vivien bor. Jag har skrivit tidigare om henne under rubriken "Fadderbarn".

Åren har gått och på årets kort (har dolt hennes ansikte) ser man att hon är "unga damen" numera. Föreståndaren berättar i brevet om hur hela byn fungerar, hur det går för barnen och vilka aktiviteter som förekommer. Det finns även möjligheter för barnen/ungdomarna att åka på kortare semestertripper mm.
Om Vivien berättar de att hon visar stort intresse för matlagning och siktar på ett yrke som kock.

Det värmer hjärtat att veta att jag bidrar med ett litet belopp som tillsammans med andra barnbyvänner, faddrar mm hjälper henne  med möjlighet att få en yrkesutbildning och förhoppningsvis ett lyckligt liv.
Ett liv som troligen inte varit möjligt utan SOS-barnbyar

Tror att byarnas verksamhet blivit lite mer känd nu när bla "allas vår Ernst" är ambassadör och vi har kunnat följa ett projekt i tv ........

Jag tycker att ni ska fundera lite på om även ni vill känna glädjen över att hjälpa en medmänniska till ett bättre liv genom att bli fadder. (finns andra stödformer också).

Glad, fast på annat sätt, är jag över att jag lyckades få med alla tre bilderna utan krångel......

2 kommentarer:

  1. Ja lilla vän det är inget fel Du har med allt.
    Vad trevligt att Ni får en bekräftelse på
    att det funkat för ditt SOS/barn.
    Läser Du min blogg något Maj,ja det är inte
    så märkvärdigt men jag saknar Dig hos mig.
    Var på läkarbesök i går,det årliga. Det enda var mitt blodtryck som hade gått upp. Kan bero på min förlust av maken trodde hon.
    Vi får se. Kram /ajan

    SvaraRadera
  2. Vi har ett fadderbarn också, på Haiti. En liten pigg tjej med flätor i hela huvudet, söt som socker...vi bidrar med pengar så hon kan bo kvar hemma hos sin mamma som blivit änka, gå i skolan och förhoppnings få en betydligt tryggare framtid än vad hennes mamma fick!!
    Inget fel på bloggen, ser hur bra ut som helst!!
    Kram kram

    SvaraRadera