måndag 21 januari 2013

En liten tripp till stan......

I och med att Göteborg infört Trängselskatt (har synpunkter på hur orättvist den drabbar vissa områden i stan) har det medfört bättre kommunikationer med buss i flera områden. Ett tidigare bortglömt område var där jag bor men nu är det toppen.......vi har fått Rosa Express som går ofta ofta.......mot tidigare ca var 30e minut om man hade otur. Sen är det ju inte fel att vi pensionärer åker "gratis" mellan 9-15 och efter 18....

Därför var det lätt med en liten tur till city där jag träffade min son och vi var på café på vallgatanoch lite fönstershopping blev det också........Tycker att de har fantastiska bakverk mm






Ögongodis eller hur?? Svårt att välja men jag är känslig för nötter mm så det begränsar sortimentet en del....annars skulle väl jag aldrig kunna välja. Men nu blev det denna och jättegod var den! Gammaldags bananbakelse med vanilj....Mums


Sen kikade jag runt lite i butikerna som ligger i närheten och jag har nog fotat och skrivit om dessa förr men i så fall favorit i repris. Gillar dessa tallrikar otroligt mycket!!





Sen kan jag inte motstå att visa er den "boa" jag köpte för att muntra upp mig själv för någon dag sen.....vet att många inte gillar sådant men jag tycker mycket om den......





Nu ska jag värma min soppa och satsa på en kväll framför tv.....

3 kommentarer:

  1. Den såg varm och go´ ut runt halsen. Det kan behövas i dessa dagar. Kram

    SvaraRadera
  2. Så fantastiskt praktiskt med bussen "Rosa Express". Är den dessutom gratis?? Härligt att kunna koppla av och träffa sonen över en fika med bakelse, det är att njuta i nuet... En boa runt halsen, passar inte alla, men dig Maj.!! Du bär upp en sådan med värdighet, den ser riktigt mjuk och go ut i vinterkylan. Kram Vännen! Gunilla Sch

    SvaraRadera
  3. Oj mums mums mycket gott där på cafeet! Jag tål inte vetemjöl så det begränsar ju mitt inköp ordentligt de gånger jag vill gå på cafe! Men en latte går bra utan tilltugg...
    Jag gillade de gröna ungsformarna de var så härligt fina! Mjuk och skön boa, jag har haft en rävboa (silver) vi bor ju i ett pälsdjurs rikt område där var och varannan var uppfödare på 70-80-90 talet... så jag fick en sån i julklapp av maken då vi var nygifta. Men men jag är inte en boa typ så efter den hängt i skåpet en 15 år så sålde jag den :) Du kommer säkert att använda din boa flitigare kan jag tro! :)
    Kram

    SvaraRadera