tisdag 13 december 2011

Man tappar ju andan...........

Det har varit en så trevlig Luciadag och sen tänkte jag att jag kollar in lite på GP nätet............Måste allt handla om pengar numera eller vad är det frågan om..........lite tolkningsutrymme måste det väl finnas!!! Nu är jag förb.......d........Parkeringsböter när man stannat för att lämna insamlade julklappar åt Stadsmissionen i Gbg. Skylten är väl inte övertydlig den heller!!
Men det är de "stora brottslingarna" som ska sättas dit........
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.799354-gav-klappar-till-fattiga-botfalldes-av-p-vakt



2 kommentarer:

  1. Nu är du upprörd för att du har fått parkeringsböter.Varför det?Följer man inte de lokala trafikstadgarna eller inte är observant på var man får parkera skall man ha böter.Att ha en så dålig ursäkt som att du var på
    stadsmissionen för att skänka några julklappar
    är ju patetiskt.Vad skall du skylla på nästa gång t.ex jag var på Systembolaget för att köpa vin eftersom mitt blodvärde är dåligt och då skall jag väl inte få böta. Du bör åka buss i fortsättningen.
    Tommy

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt inlägg. Jag håller naturligtvis med om att man ska följa lagar och regler men det innebär enligt min mening (det var inte jag som fick böter, klicka på länken) att det i ett samhälle måste finnas utrymme för en viss tolerans. Att någon på eget initiativ samlar in julklappar som skänkts till barn som annars inte får några och sedan levererar dessa, 200 st, fungerar nog inte med kollektivtrafik. Sen är det nog så att parkeringsvakterna "måste" skriva ut ett visst antal P-böter varje dag för att anses ha skött sitt jobb.....vad som sedan händer vid ett överklagande bryr sig nog inte P-vakten om, tror jag. Fn finns 108 st inlägg om detta på GP nätupplaga, både för och emot böter.

    SvaraRadera