söndag 4 december 2011

Insekter, vår tids husdjur.........

Usch, usch och usch igen!!  Med morgonkaffe och hembakade bulle slog jag mig ner i mysfotöljen för en trevlig stund tillsammans med Godmorgonprogrammet i TV 4. Brukar titta på det till och från.........Men det blev ingen mysstund och nu är jag riktigt förb.....d känner jag. Jonas Wahlström från Skantzen som älskar att släpa med sig ormar mfl djur in i tvstudion hade i dagens program med sig diverse lådor/burkar med vår tids husdjur, eller kommande husdjur. INSEKTER!! Vad var det då för något? Bla bönsyrsor, tusenfoting, skorpion, otroligt äcklig luden stor spindel (jag gillar minst sagt inte spindlar nästan oavsett storlek inomhus) men det värsta av allt var nog..Väsande kackelackor, större modell än den ohyra vi ofta läser om. Han tyckte det kunde vara en trevlig insekt för barn som ville ha "ett litet djur".......Här tycker jag nog att det är dags för en liten protest!! Kan man inte ha något annat djur tycker jag det är bättre med någon form av "gossedjur".....en riktigt mysig Nalle kanske......Hör till saken att jag tyckte programledarna inte såg överförtjusta ut i inslaget....

Några av mina "husdjur"
Det kommer att ta en stund för mig att återfå harmonin och det tror jag inte jag är ensam om!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar