söndag 10 februari 2013

Lugn helg......

Det har varit en lugn helg..... "vintern" har återkommit till Gbg.....nja det kanske är att överdriva men vi har vitt på marken igen





Det var lös och fin snö, ca 10 cm på vissa ställen, så det var bara att sopa rent på allmänna ytor mm när jag inatt kom hem från en trevlig kväll hos goda vänner. Som vanligt jättegod mat .....




Köttgryta med hasselbackspotatis, sallad, glass med god blodapelsin (filead så fint) och råsocker ovanpå. Mumsigt!

Vi tittade inte på Melodifestivalen men jag vet ju nu att mitt tips på Louise Hoffsten inte var så fel.....sen har jag lyssnat på Sean Banan och jag tror det kommer att bli en "sommarplåga" på dansställe för ungdomar....ni minns väl  Fågelsången......vem har inte dansat och tjoat till den!

Sen råkade jag för en stund sen ha tv på och plötsligt var det "Mindy och Maria M".......jag avstår från att kommentera vännerna men jag känner att jag har lite Hollywood känsla här hemma. De drack nämligen te ur likadana koppar som jag har "Old Country Roses" ......dessa tar jag bara fram ibland när jag känner för rosor och guld!

Tror jag ska titta på filmen Valentine´s Day på tv5.....för jag "älskar" Julia Roberts....

Fortsatt trevlig kväll önskar jag


5 kommentarer:

  1. Ja det var väl härligt med Louise Hoffsten.
    Om du visste så sugen jag blev på Hasselbackapotatis, tänk vad man gjorde det förr,
    och så got det var. Du såg ju att jag haft
    dragning på mitt lotteri. Så smart det var en
    slumpgenerator räknade ut hur många som varit med,sen skrev min dotter att det skulle fördelas
    till ett första,andra o tredje. nr 10 kom först
    som etta, sen var det något på 14 som blev tvåa.
    23an blev trea. Det var ju skönt att slippa
    skriva ett 30 tal lappar,tänk vad datan kan.
    Jag blliver mer och mer imponerad av denna grej.
    Jag ser på gamla fotobilder på DVD.Roligt och
    känslosamt. Sen kan jag spela cd skivorna med.
    Eljest har det varit en lugn,fredag och lördag.
    i dag kom ju dottern och hjälpte mig med
    dragningen.Måste säga dig Maj så fint du fått på Din högra sida. Nu är det ju inga problem
    att man hade svårt att se bilderna.
    kram på Dig från Hajan

    SvaraRadera

  2. Godmorgon!

    Så lustigt, nu när jag sitter och läser ditt inlägg drickerjag te, ur en mugg, exakt som koppen på bilden, fast mugg. Tycker så mycket om mönstret Old Country Rose, har bara en mugg, men ett stort fat med kanna, jättefint, ska visa det på bloggen någon dag.
    Den maten såg inte dum ut, blir hungrig fast jag just ätit frukost!

    Ha det så gott
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Jag såg inte heller Melodifestivalen, men gläder mig åt att Louise Hoffsten gick vidare.
    Maria och Mindy såg jag däremot igår eftermiddag och ja... vad ska man säga om de här lätt intelligensbefriade överklassdamerna? Är det farenheit eller celsius som gäller i USA, nog borde man känna till en sån sak! Men det är kul att se dem i alla fall.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig riktigt gillat Louise Hoffstens musik men nu har jag ändrat mig..
    Hittills håller jag på henne för jag gillade den låten..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Lite snö får ni nog lov att få ännu ;) är ju bara februari! Maten ser mumsigt god ut!
    Kul med kopparna! Du får känna dig lite Hollywood aktig emellanåt då du får lust att använda dem!
    Ha en fin vecka!
    Kram!

    SvaraRadera