tisdag 5 februari 2013

Det som göms i snö kommer fram i tö.....

Vi har ca +5 gr, ibland sticker solen fram genom molnen och ingen snö alls.Jag kom just hem från en liten promenad och det var "vårkänsla" i luften. Fast visste blåste det lite men det gjorde inget.....

Jag tillhör nog den del av oss människor som gillar fina, välstädade miljöer som bidrar till "må-bra-känsla".....visst förstår jag att denna årstid inte alltid är såå inbjudande, dvs innan träden blir gröna och blommorna kommer....
MEN det jag inte alls förstår är hur vissa av oss tar sig rätten att bara släppa/slänga skräp runt sig. Just NU känner jag ilska mot vissa hundägare och jag tycker vissa inte borde ha hund om de inte kan fatta en så enkel sak som att den "lilla svarta" ska slängas i avsedd korg eller får man väl ta med den hem.

Jag vet inte hur många små "svarta påsar" jag kunnat räkna till men VARFÖR ska det behöva se ut så här. Grrrrrrrr

Hur långt kan det vara till korgen?
Precis vid skolan och cykelparkeringen


Hur har man tänkt här då??
Ja, bara några exempel som upprör sinnet när en promenad kan/ska vara så avkopplande och trevlig.
De som inte har hund är ju inte sämre de.....det man inte ser finns inte verkar gälla, eller hur?



Oj, dags för lunch. Idag blir det en favoriträtt.....Bruna bönor och prinskorv! Det väcker barndomsminnen för när jag var liten och sjuk, blev ompysslad av mamma , önskade jag mig alltid Bruna bönor till middag.

Ser fram emot det........

6 kommentarer:

  1. Vårlikt hos er! :) Men fy för all skit som inte hundägarna orkar plocka opp!!
    Hoppas du njöt av din lunch!? :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser att ni inte har nå snö, här har det kommit så mycket på nån dag. Mysigt tycker jag. Synd att de inte tar upp hundpåsarna efter sig, dåligt. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Jag kommer ihåg att din favvo-rätt varit bruna bönor med fläsk eller korv i många år, när du bodde i Hallsta och Kolbäck... Det är äkta svensk husmans, gott,.. om "lilla maggen" tål bönorna. Smaklig måltid Maj!! Här i din barndoms "stad" har det snöat rejält idag och vi har ett vitt fint vinterlandskap, men det hindrar inte att jag läääängtar till vår och snöfria vägar.Kram Vännen! /GSch

    SvaraRadera
  4. Håller med dig ang påsarna....Jag blir "skitförbannad".

    SvaraRadera

  5. Hej Maj!

    Vilket härligt väder ni har! Tror jag bor för högt upp i detta avlånga land!
    Jaaa, så äckligt med dessa svarta påsar! Förstår inte hur man kan göra så???

    Fin tisdagskväll till dig, nu börjar snart GW så jag måste sluta!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Här uppe är det vitt öööverallt! Vi har fått massor med snö igen. Vackert men nu räcker det. Jag verkligen längtar att få se asfalten igen men jag instämmer att det är riktigt snuskigt med alla bajspåsar som ligger på gång- och cykelbanor. Usch.

    Må gott!
    Kram Ina

    SvaraRadera