tisdag 22 november 2011

Tror det är samma blåmesar mfl............


Jag har möblerat om i mitt arbetsrum och är mycket nöjd med det. Nu har jag utsikt genom fönstret mot trädgården och kan se vilka fåglar som kommer till fröautomaten som vi satt upp trots att det inte är snö och kallt än. Det är otroligt spännande och intressant att se på "massor" av blåmesar och talgoxar och jag tror det är "våra egna" som återvänder till hemtrakten...... För att inte glömma den lilla rödhaken som kommer varje år, ensam!

Vi har flera holkar i vår lilla trädgård och har turen att "få uthyrt" varje år. Dessutom har jag lyckats filma när de lämnar holken men hur jag än försöker ladda upp den underbara filmen fungerar det inte.Så det får stillbilder så länge tills jag lärt mig......När ungarna väl bestämt sig för att lämna boet,  oftast tidigt en morgon, så går det väldigt fort. En efter en lämnar de små holken under övervakning av föräldrarna. Ett naturens skådespel......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar